מבחנים בספרדית לצורך קבלת אזרחות ספרדית

ביקוש שיא לדרכון ספרדי

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

תוכן עניינים

יצירת קשר

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הקדמה

הכלל הוא כי ילדים קטינים מתחת לגיל 18 ומבוגרים למעלה מגיל 70 שהם נצר למגורשי ספרד אינם נדרשים כלל למבחנים בספרדית ולכן הליך קבלת האזרחות עבורם פשוט יותר.

לעומת זאת, על מנת לקבל אזרחות ספרדית לצאצאי מגורשי ספרד נדרש מבגירים למעלה מגיל 18 ועד גיל 70 לעבור שני מבחנים: מבחן שפה ומבחן תרבות וחוקה.

מבחן שפה (DELE)

המבחן הוא ברמה A2, שהיא רק רמה אחת מעל הרמה הכי נמוכה – כלומר, לא צריך לשלוט לגמרי בשפה, ומספיק לדעת את הבסיס. המבחן נערך אחת לכמה חודשים במכון סרוונטס שבת”א, והוא כולל ארבעה חלקים: קריאה, שמיעה, כתיבה ודיבור.

על מנת לעבור המבחן יש לקבל לפחות 60 נקודות (אך שימו לב – שיטת החישוב היא כך שאי אפשר להיכשל לחלוטין באחד החלקים). חשוב לתכנן מספיק זמן מראש מתי תרצו להיבחן, שכן ההרשמה נסגרת כחודש וחצי לפני המבחן. עלות המבחן ברמה A2: 479 ש”ח

מבחן תרבות וחוקה (CCSE)

הספרדים דורשים שתכירו את התרבות שלהם, הגיאוגרפיה, וכן את שיטת השלטון והמערכת החוקתית. אל דאגה – זה לא מסובך כמו שזה נשמע: קיים מאגר של 300 שאלות אמריקאיות, מתוכו 25 שאלות יופיעו במבחן (מתוכן חמש שאלות נכון/לא נכון, השאר בחירה מבין שלוש אפשרויות).

חלק מהשאלות מסובכות יותר ודורשות שינון (“כמה אזרחים נדרשים על מנת להעלות הצעת חוק?”), אך מידי פעם יש שאלות פשוטות יותר (“מה המקצוע של פנלופה קרוז?”). גם כאן מספיק לקבל 60, כלומר לענות נכונה על 15 שאלות. הרשמה אחת מקנה גם מועד ב’, והמבחן מתקיים אחת לחודש במכון סרוונטס בת”א . עלות המבחן: 85 יורו.

מעוניינים להסדיר אזרחות ודרכון ספרדי? ניתן ליצור קשר

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

יצירת קשר