אזרחות פורטוגלית ודרכון לצאצאי יוצאי יוגוסלביה

הסדרת אזרחות פורטוגלית ודרכון ליוצאי יוגוסלביה וצאצאיהם

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

תוכן עניינים

יצירת קשר

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הקדמה

הוצאת אזרחות יוגוסלבית

יוגוסלביה הייתה מכונה בעבר “ארץ הסלאבים הדורמיים” ועד שנת 2006 הרפובליקה הפדרלית של יוגוסלביה כללה 6 רפובליקות : סלובניה, קרואטיה, מקדוניה, בוסניה והרצגובינה. כיום כאשר אנו מתייחסים ליוגוסלביה אנו ככל הנראה מתכוונים בעיקר לסרביה ולמונטנגרו. שתי רפובליקות אלו פורקו גם כן וכיום הן מתפקדות באופן עצמאי, ולמעשה לפיכך ניתן לומר כי תמה הפדרציה היוגוסלבית ואיננה קיימת עוד. כאשר חושבים על הוצאת אזרחות יוגוסלבית מתייחסים למי שיש לו קשר לאחת מן הרפובליקות הנ”ל.

איך מוציאים דרכון יוגוסלבי? האם הדבר אפשרי?

מכיוון שיוגוסלביה איננה קיימת כיום, לא ניתן להוציא אזרחות או דרכון יוגוסלבי. צאצאיהם של אנשים שעלו ארצה מאחת הרפובליקות הנ”ל עשוי לנסות ולהוציא דרכון אירופאי משום שלדרכונים של מדינות אירופה יש יתרונות רבים. חשוב לציין כי אין אפשרות להוציא דרכון יוגוסלבי אך מי שמתעניין בכך עשוי להיות זכאי גם לאזרחות ודרכון פורטוגלי ו/או אזרחות ודרכון הונגריים.

התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי ולדרכון הונגרי לצאצאי יוצאי יוגוסלביה

התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית קלים ופשוטים – צריך להוכיח קשר משפחתי למוצא של יהודי מגורשי ספרד ופורטוגל וכן אסור שלמבקש יהיה רישום פלילי על עבירה מסוג פשע. התנאים לקבלת אזרחות הונגרית כוללים קשר משפחתי בשושלת למי שנולד באזור יוגוסלביה שהיה בשליטה הונגרית ערב מלחמת העולם הראשונה וכן ידיעת השפה ההונגרית ברמה בינונית-טובה.

יתרונות של דרכון אירופאי

אזרחות ודרכון פורטוגלי ו/או הונגרי מעניקים לבעליהם יתרונות והטבות רבות. הדרכונים הפורטוגלי וההונגרי הינם דרכונים אירופאים לכל דבר ועניין ובשל כך הם מספקים לבעלים מגוון אפשרויות תעסוקה, מחייה ולימודים בכל מדינות האיחוד.

מי שיש ברשותו דרכון אירופאי יוכל ללמוד לימודים אקדמאיים מתקדמים כמעט בכל אחת מ-27 מדינות האיחוד האירופאי. בנוסף לזאת, בעלי דרכון אירופאי יכולים להתגורר ולחיות בכל אחת ממדינות אירופה, לעבור ביניהן ללא כל בעיה ואף להיכנס לארצות הברית ולקבל ויזה ללא כל בעיה. הדרכונים האירופאיים מאפשרים לבעליהם לעסוק במסחר ונדל”ן, לקבל הטבות מן הבנקים האירופאיים השונים ועוד.

יוצאי יוגוסלבה – כיצד ניתן להוציא אזרחות זרה באחת ממדינות אירופה?

כאמור, ההמלצה למתעניינים לגבי איך מוציאים דרכון יוגוסלבי היא ליצור קשר עם גורם משפטי מוסמך (עורך דין המתמחה בתחום הוצאת אזרחויות זרות) על מנת לוודא ולבדוק איך יש לכם זכאות להוצאת אזרחות פורטוגלית ו/או אזרחות הונגרית.

לגבי צאצאי יוצאי יוגוסלביה שיש להם קשר דם למגורשי ספרד ופורטוגל, תנאי הסף לקבלת האזרחות והדרכון הפורטוגלי עבורם קלה וסיכויי ההצלחה בטיפול עבורם קרובה ל-100 אחוזים.

לגבי צאצאי יוצאי יוגוסלביה מהשטחים שהיו בעבר בשליטה הונגרית, תנאי הסף עבורם קשים יותר. הם צריכים להוכיח זיקה לתרבות ההונגרית וכי הם שולטים ברמה בינונית טובה בשפה ההונגרית. אציין כי לאורך השנים האחרונות טיפלתי במקרים רבים של יוצאי יוגוסלביה שלא היו דוברי השפה ההונגרית אך השקיעו מאמצים ולמדו השפה ברמה בינונית טובה – מה שפתח בפניהם האפשרות לקבלת הדרכון ההונגרי.

אם אתם או הוריכם יוצאי יוגוסלביה – באפשרותכם להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית. לבדיקת זכאות מהירה ולהסברים אודות התהליך – ניתן ליצור קשר עם המשרד.

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

יצירת קשר