דרכון פורטוגלי לישראלים שמוצאם בתוניסה

הסדרת אזרחות פורטוגלית ודרכון ליוצאי תוניסיה וצאצאיהם

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

תוכן עניינים

יצירת קשר

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הקדמה

מוצא משפחתכם בתוניסיה? אתם כנראה זכאים לאזרחות ודרכון פורטוגלי

בשנת 2015 נכנס לתוקף חוק האזרחות הספרדי החדש אשר מבהיר מי זכאי לקבל אזרחות ספרדית. חוק זה נקשר ישירות לגירוש ספרד שאירע במהלך המאה ה-15, כאשר יהודים רבים גורשו מספרד ופורטוגל ונאלצו לעזוב ולהרחיק עד למדינות במזרח התיכון וביבשת אפריקה. רבים מן היהודים היגרו למרוקו, תוניסיה ומצרים וכיום, מאפשרת ממשלת ספרד וגם ממשלת פורטוגל להעניק אזרחות ליהודים שיוכיחו כי יש להם קשר משפחתי למגורשים.

בקשת אזרחות פורטוגלית ליוצאי תוניסיה וצאצאיהם – איך זה עובד?

ישראלים שמשפחתם עלתה מתוניסיה ככל הנראה יהיו זכאים לדרכון פורטוגלי. הדרך לקבל את הדרכון הנכסף היא להוכיח כי ישנה זיקה לאותם יהודים שגורשו במהלך המאה ה-15. שלבי ההוכחה מצריכים הצגת מסמכים מן העבר כמו תעודות לידה, תעודת נישואין, כתובה, תצלומים, אישורים שונים וכדומה. מסמכים אלו מגבים את הקשר לדור המשפחתי שגורש מספרד. בשונה ממדינות אחרות לרבות ספרד, בכדי לקבל אזרחות פורטוגלית לא תצטרכו לעבור מבחן בשפה הפורטוגזית או להוכיח את יכולות הדיבור שלהם אך בכל זאת, רצוי לעבור את התהליך בליווי של איש מקצוע הבקיא בתחום.

מהם היתרונות שמקנה דרכון פורטוגלי?

הוצאת דרכון תוניסאי או אזרחות תוניסאית כמעט ואיננה אפשרית כיום ליהודים שמקורם בתוניסיה. במידה ואכן תצליחו לקבל אזרחות תוניסאית תאלצו לוותר על האזרחות הישראלית ומעטים יסכימו לכך. עם זאת, הדרכון הפורטוגלי אינו מצריך לוותר על הדרכון הישראלי וניתן לשאת את שניהם. לדרכון הפורטוגלי יתרונות רבים משום שמדובר בדרכון אירופאי הטומן בחובו הטבות ואפשרויות רבות.

דרכון אירופאי-פורטוגלי לישראלים ממוצא תוניסאי אינו יכול להזיק אלא להפך – במידה ותקבלו דרכון זה תוכלו בין היתר ללמוד בכל אחת ממדינות אירופה כששכר הלימוד יהיה במחיר מסובסד ולעיתים אף ללא עלות. בנוסף לכך, ישנה האפשרות לחיות ולעבוד בכל אחת מן המדינות שחברות באיחוד – לנהל קשרים עסקיים, להגדיל את מאגר הלקוחות והשותפים, לעסוק בייבוא וייצוא כשכל זה מתקיים באופן חוקי ונוח.

לדרכון הפורטוגלי ישנו גם יתרון שקשור למערכת הבריאות. בעוד שמדינת ישראל, טיפולים רפואיים רבים אינם מסובסדים ואנו נאלצים לפנות לרפואה הפרטית ולשלם סכומים גבוהים – בפורטוגל, האזרחים זכאים לטיפול רפואי במחיר מסובסד ונמוך משמעותית מישראל. כך גם לגבי רכישת תרופות יקרות, בעלי תעודת זהות פורטוגלית יוכלו לרכוש אותן במחיר מוזל.

הוצאת דרכון פורטוגלי לישראלים שמוצא משפחתם בתוניסיה – כמה זמן זה לוקח?

חשוב להבין כי מדובר בתהליך בירוקרטי מסועף וחשוב לפעול בצורה עקבית ולהימנע עד כמה שאפשר מטעויות לא מחויבות. חשוב לבצע את התהליך באופן מסודר ומוקפד, להמציא את כל המסמכים הנחוצים כשהם מתורגמים לפורטוגזית ולהשיג כמה שיותר הוכחות לקשר שלכם לבני משפחתכם שמקורם בספרד או פורטוגל. משך התהליך משתנה מאדם לאדם ובמידה ואכן התהליך התנהל כשורה וללא בעיות, הוא לא אמור כשנה ותשעה חודשים מיום הגשת הבקשה לרשויות הפורטוגליות.

מקור משפחתכם במצרים ומעוניינים לבדוק זכאותכם להוצאת דרכון פורטוגלי ואזרחות? לבדיקה מהירה ולקבלת מידע נוסף על התהליך – ניתן ליצור קשר עם המשרד.

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

יצירת קשר