הוצאת אזרחות ודרכון פורטוגלי לישראלים שמוצא משפחתם במצרים

הסדרת אזרחות פורטוגלית ודרכון ליוצאי מצרים וצאצאיהם

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

תוכן עניינים

יצירת קשר

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הקדמה

דרכון פורטוגלי ואזרחות ליהודים שמוצא משפחתם במצרים

במהלך המאה החמש עשרה יהודים רבים שחיו וניהלו את חייהם בחצי האי האיברי (ספרד ופורטוגל של היום) נאלצו לעזוב את בתיהם ולנטוש את חייהם המוכרים בשל החלטת השלטונות בדבר גירוש היהודים. יהודים אלו היגרו בלית ברירה למדינות רבות ברחבי העולם, כמו: מצרים, תוניסיה, אלג’יריה מרוקו, בולגריה, יוון ועוד.

רק מאות שנים לאחר מכן התפקחו ממשלות ספרד ופורטוגל וחזרו בהם על החלטה האומללה. מתוך רצון כן לתקן ככל שניתן עוולה היסטורית – הועבר חוק בשנת 2015 במקביל בשתי המדינות שקבע כי יהודים ו/או צאצאי אנוסים שיוכיחו כי הם צאצאים ליהודים שגורשו במהלך גירוש ספרד ופורטוגל יהיו זכאים לקבל אזרחות מחודשת.

החוקים העוסקים במתן האזרחות לצאצאים שונים בין ספרד ופורטוגל. ברוב המקרים קל משמעותית לעמוד בתנאי הקבלה הפורטוגלים מאשר בתנאי הקבלה הספרדיים.

בקשת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מצרים וצאצאיהם – האם זה אפשרי?

קהילת יהודי מצרים הינה קהילה עתיקה, כאשר במאה שנים האחרונות רבים מהם עלו ארצה וכיום יש מעט מאוד יהודים שחיים במצרים. רבים מהצאצאים של יהודי מצרים נולדו על אדמת מדינת ישראל והקשר שלהם למצרים אינו עמוק כמו של הוריהם וסביהם.

למרות זאת, לצאצאים אלו ישנו סיכוי גדול לקבלת אזרחות פורטוגלית מכיוון שרבים מיהודי מצרים הינם מגורשי ספרד. כיום, יהודי שיש לו עבר משפחתי הקשור למצרים, לא יוכל לקבל דרכון מצרי. למעשה, הוצאת דרכון מצרי איננה אפשרית ליהודים, ללא קשר למוצאם או עברם. אין זה דבר כה מצער מכיוון שאזרחות מצרית איננה רלוונטית למרבית היהודים בעולם.

מהם היתרונות שמקנה דרכון פורטוגלי אירופאי?

התשובה לשאלה זו נמצאת בגוף השאלה מכיוון שהדרכון הפורטוגלי הינו דרכון אירופאי. כל דרכון של מדינה באיחוד האירופאי נחשב לדרכון אירופאי וכידוע, אל דרכונים אלו נלווים יתרונות רבים. ראשית כל, הוצאת דרכון פורטוגלי לישראלים שמוצא משפחתם במצרים לא מחייבת אותם לוותר על הדרכון הישראלי שלהם ובאופן זה הם יכולים להחזיק בשני דרכונים בעת ובעונה אחת.

הדרכון הפורטוגלי מדורג במקום השישי בטיבו מבין כל הדרכונים בעולם בשל יתרונותיו, כאשר אחד היתרונות הבולטים זו האפשרות לגור, לעבוד וללמוד בפורטוגל או בכל מדינה אירופאית אחרת באיחוד כשהלימודים הם בחינם או במחיר מסובסד.

שנית, בעלי אזרחות פורטוגלית זכאים גם לתעודת זהות פורטוגלית ובאמצעותה הם יוכלו במקרים רבים לקבל טיפול רפואי מיטבי באחת ממדינות האיחוד. הסיכויים לקבלת דרכון אירופאי לישראלים ממוצא מצרי גבוה, בכדי לוודא אם אכן הדבר אפשרי ניתן לבדוק אם שם המשפחה אכן תואם למשפחות שהתגוררו בספרד לפני הגירוש. יש לקחת בחשבון כי התהליך להוצאת אזרחות ודרכון פורטוגלי הינו תהליך בירוקרטי ורצוי להיעזר בשירותיו של איש בעל ניסיון מוכח בתחום הסדרת האזרחויות.

מקור משפחתכם במצרים ומעוניינים לבדוק זכאותכם להוצאת דרכון פורטוגלי ואזרחות? לבדיקה מהירה ולקבלת מידע נוסף על התהליך – ניתן ליצור קשר עם המשרד.

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

יצירת קשר