טיפול רפואי מסובסד במדינות האיחוד לבעלי אזרחות פורטוגלית

בעלי אזרחות פורטוגלית? אתם זכאים לקבלת טיפול רפואי מסובסד או בחינם בכל מדינות האיחוד ואף במדינות נוספות

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

נכתב על ידי עו״ד ערן וגנר

תוכן עניינים

יצירת קשר

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הקדמה

אין זה סוד או הפתעה שאזרחות פורטוגלית מעניקה לבעליה יתרונות רבים והטבות שאינם מתאפשרים לבעלי אזרחות ישראלית בלבד. לאחר קבלת תעודת לידה פורטוגלית המעידה על אזרחות פורטוגלית בפני המבקשים גם אפשרות לקבלת תעודת זהות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי. טיפול נכון בדרך הוצאת תעודת הזהות הפורטוגלית ישירות בפורטוגל הכולל קבלת מספר ביטוח בריאות של האיחוד האירופאי  תאפשר קבלת טיפול רפואי במוסדות ציבוריים במדינות האיחוד בחינם או בסבסוד, כפי שניתנים לתושבי אותה מדינה באיחוד. יתרה מזאת, ניתן לקבל הטיפול הרפואי הנ”ל במדינות נוספות שאינן חברות באיחוד האירופאי כגון ליכטנשטיין, איסלנד, נורבגיה ושוויץ

חשוב לדעת

תעודת זהות פורטוגלית מעניקה זכאות לטיפול רפואי, אך לא בכל מצב

לא מדובר במתן טיפול רפואי בכל מצב, אלא בשני מקרים עיקריים:

הראשון, בעת חופשה באחת ממדינות האיחוד. במידה וקרתה תאונה או מחלה המצריכה טיפול רפואי. לדוגמה, תאונת סקי בעקבותיה נדרש ניתוח, התקף לב, או דלקת ריאות המצריכה אשפוז ממושך.

השני, כאשר במדינה בה מתגורר האזרח באיחוד לא ניתן לקבל טיפול הולם ומיטבי למחלה. דוגמה לכך, הוא מקרה שמתנהל במשרד כיום, מבקש האזרחות הפורטוגלית הוא חולה במחלה עצבית חשוכת מרפא והטיפול המיטבי שהוא יכול לקבל הוא במחלקה מסוימת בבית חולים בגרמניה. האזרחות הפורטוגלית שבעקבותיה יוכל אותו מבקש לקבל תעודת זהות פורטוגלית הכוללת מספר ביטוח בריאות אירופאי היא בעצם “כרטיס הכניסה שלו לאותה מחלקה, כאשר הטיפול הינו בסבסוד מלא.

קבלת טיפול רפואי במדינות אירופה ותרופות בעלות מסובסדת או חינמית זהו דבר שאינו מובן מאליו ולכן אם נדמה לכם כי יש הנכם זכאים לאזרחות ודרכון פורטוגלי, מומלץ להתחיל בתהליך בהקדם. בעצם לרוב האנשים מדובר בהטבה סוציאלית בריאותית הפותחת בפניהם, במקרים מסוימים, דלתות לטיפול המיטבי ביותר בעלות נמוכה עד חינמית.

מעוניינים לשמוע עוד על תהליך הסדרת דרכון פורטוגלי ואזרחות? צרו קשר

שיתוף מאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

יצירת קשר